You take what you get

Det slog mig just att det är solsidan ikväll, vilken lycka!

+++
Jag & min syster laddar med glass!
Ni ska väl se solsidan ni också?

Dessa söndagar..

-
Hur vore det om det var 8 veckodagar? Kanske en helgdag till?
Skönt iallafall att det bara är en vecka kvar sedan får vi lov. Sen ska vi på studiebesök imorgon och på torsdag är det vinterspelen/friluftsdag så det blir inte så många skoldagar. Men 3 prov och en inlämningsuppgift..
-
åh, nej nu ger jag mig. Inga sura miner här inte! Vad har ni för er denna molniga, omänskligt tråkiga söndag? ;)

He look like a fool to me

Foto: jag
I bild: Simone L

Handgjort och enkelt

Några earcuff's jag gjorde för ett tag sedan..

Ny design i min blogg!


Ett fik från tidigare i veckan

Nu har jag uppdaterat min design, om du inte ser den? Tryck F5 eller uppdatera sidan som vanligt.
Jag åker till Malå nu och träffar fina tjejer! Nya flikar och bilder i designenn kommer nog senare ikväll.

10 000 meter upp i luften ser jag allting ta slut

Godmorgon! Det är -1 grader hos oss just nu och solen skiner.

Sitter och fikar och egentligen borde jag ju vara ute men jag fastnade för lite nya idéer till bloggen. Sen har jag lite nytt att visa också (både fotouppdrag, bilder, smycken, vardagsbilder..etc) så jag tänkte komma tillbaka till mitt "vanliga" tempo i uppdateringen. Inte det sega utan det andra ;)
Hur som haver, hur ser det ut hos er denna lördag?

Jag hoppas denna dag blir lika bra



(arkivbilder)

Sitter just nu på bildlektionen och har inget att göra så pysslar lite i photoshop.

Vet ni vad? Blev lite galen igår när jag såg att jag hade 13 sidor med kommentarer som kommit under dagen. Det visade sig sen att jag var med på blogg.se's startsida, tjohej!

Nu ska jag fortsätta, tänkte bara uppdatera lite. Ni får ha en bra dag! Det ska jag, slutar 12.00 ;)

Kiwisaft och kvällsunderhållning

Sätter i löshår på Linnéa och pratar strunt, hoppas ni har en härlig tisdagskväll!

Prövningar och annat pyssel


Sitter och försöker få ihop en teckning, men jag har som inga planer.. Tänkte måla av bilden på h&m's SPRING AWAKENING nyhetsblad men jag vet inte. Har ni någon idé vad jag skulle kunna illustrera, något tips?

En "after school"

Skrattat käken av mig denna tisdag, helt säkert. Nu svalkar jag mig med ett glas juice och kollar bloglovin'
Vad har ni för er?
Tusen tack för 13 sidor kommentarer idag(obegripligt), helt sjukt! Detta ska besvaras

Det låter så pinsamt kvavt

Sitter borta i andra tankar och kikar också i världens bästa tidning. Vad gör ni denna måndagskväll?

To the middle of nowhere


coat, cubus / jeans, pieces / sjal, linnéas / smycken är blandade och handmade
måste använda mina Dr Martens snart tror jag? innan det är för sent

Portrait



foto & på bild: jag

Godkväll mina vänner! Om det intresserar er kan jag berätta att jag gör absolut ingenting och inte heller gjort mer än det under dagen. Annars sitter jag och väntar på Solsidan och bara klickar runt lite. Vad gör ni?

Don't let me get me



Detaljer #2

Sitter hos Linnéa och ska snart ta en dusch. Vädret idag är nice så jag ska garanterat ut en sväng, innan det blir mörkt vill säga. Sen har jag lite planer och så håller jag på med en ny bild. På tal om det så vill jag tacka för allt fint ni skriver. Dock har jag inte hunit svara på alla, men läst igenom har jag. Ni ska veta hur glaad jag blir.. ihh

För övrigt får ni ha en underbar lördag mina vänner, tack och hej på ett tag!

Något jag är lite mer nöjd med, kanske

Tecknade igår

Pigmentlinjer + ProMarker

Kvällsmåleri och annat filosofi


Som du gör när du knyter ihop mina känslor sådär



(i brist på annat)

Är helt slut efter 3 timmars träning. Aldrig varit så trött.
Efter en dusch tänkte jag visa denna bild, om jag får en bra bild på den, later..

Två detaljer i min garderob



Fast faktum är att dessa står ju inte i fönstret...

Hade funderat på att visa min garderob senare i något inlägg, om det skulle vara intressant? ")

Så sagolikt, helt fantastiskt

I hela 7 år har jag varit helt förälskad i The Sims spelen.
Om 34 dagar släpps något som kommer ta The Sims till en högre nivå..

Skapa dina hjältar & styr ditt kungarike i en helt ny värld! I en ny miljö med nya möjligheter och utmaningar. I faror och möten med fiender. Hur roligt kommer inte detta bli? Jag längtar ihjäl mig, det är helt min stil det här. 

Är ni lika besatta som mig?
Vad tror ni?

Ett sött scrapbooking-kort



Från min finaste mamma ♥

You inspire me





på vänster bild: jag

So dangerous



Kan inte fatta att det är sant!

Som jag har letat! I flera veckor!
Ligger hemma med värk i ryggen, som igår.. Tänkte kika om det fanns någon film att se, så sökte om Tusen Gånger Starkare fanns att ladda ner nu, har sökt flera gånger på alla möjliga ställen.. Och den fanns!
Las ut igår!! Vilken lycka, wihoo



Har ni sett den? Vad tyckte ni isåfall?

Har sett att många tycker att den borde visas i varenda svenska skola ")

Everyone aren´t like the one who hurt you




Valentines Day!



Jag hoppas ni haft och har en fortsatt fin alla ♥-ans dag allihopa!
Jag har lite värk i ryggen så ska vile ett tag med en passande film: Valentines day
Tänkte uppdatera mer lite senare och svara på mina sidor kommentarer som hänger efter, later..

Filosofi



Sitter och kikar runt lite samtidigt som jag sneglar på Tarzan 2 lite då och då. Åh den är så bra
Kommer nog aldrig växa ifrån disneyfilmer!

Details



Detaljer på en jacka jag fick av min mamma för ett tag sedan


Jaja gårkvällen var helt galet bra från början till kanske de två timmar jag blev trött och grinig. Typiskt mig
Men hur som haver. Idag lyser solen och det känns för bra för att vara en söndag.

Och ni har väl inte glömt att det är Solsidan ikväll? ;)


Vi vet inte ens vad det handlar om


En av de första jag tecknade med pigmentlinjer och ProMarker
Väldigt dåligt eftersom den är målad på akvarellpapper


Just nu klurar jag på vad jag ska ha på mig ikväll. Ska på middag med fina tjejer och sedan på borgen tror jag
Vad har ni för er denna lördag? ")

On my way




Sitter och skissar lite, undrar vad det kommer bli faktiskt!

Vissa dagar går som på räls - idag förtjänar jag en kanelbulle



[Varnar för ointressant text]
Dagen har rusat iväg och jag har hunnit: vara i skolan, haft konfaträff med 8:orna, haft ledarkurs, varit hos julia en stund, åkt hem och käkat och vart på gymmet i 2h med ronja & julia och det var riktigt kul!

Nu funderar jag på att gräva ner mig med en film i sängen och invänta morgondagen som levererar Nationellaprov Svenska B-del. Någon av er som också ska göra det kanske? ")

Jag grubblar bara på vilken av skrivuppgifterna det blir..

IMPORTANT!!
Jojo jag vet att mina inlägg är meningslösa och totalt ointressanta.. Men faktum är att jag tyvärr inte har något att bjuda på och jag vill liksom ändå uppdatera istället för att jag ska vänta tills jag har något BRA att bjuda på. Då kanske jag tappat lusten tills dess ")

Min katt lär bli första offer till modell..

Konstmaterial



fr vänster. cornflower, satin, almond, tan, cool grey 1, olive green, baby pink, blush, khaki, warm grey 3,
cool grey 5, henna, ruby, blender


Inte hunnit testa så mycket. Men det dyker upp bilder när jag vant mig med dem lite!

She went from London to Paris



Pappa kom hem med lite grejer från London. Bland annat detta, choklad, bad & duschkräm.
Båda från Harrods :)

he-he redan testat båda, ljuvliga

Vi kommer att dö samtidigt du & jag



Otroligt skön skoldag idag måste jag säga. Få lektioner och slutat 13.30
Solen skiner som aldrig förr! Väntar på att kameran ska ladda sedan ska jag ut en sväng med min syster.
Ikväll ska jag se hockey skulle jag tro ")

Har ni lika fint väder som jag?

Det här med att vinna över sig själv

Under tiden jag varit så seg och tråkig i min blogg har jag fått en massa frågor - rörande design och photoshop

Det kan vara hur gör man det och det eller kan du göra en header till mig eller hur gör man flikar i headern och mouseoverbild i blogg etc etc..

Taskigt fast vänligt men jag svarar inte på sådant längre.. Jag gör heller inte designen om inte en stilren enkel till någon vän eller så. Jag har inte tid och det är inte heller mitt jobb. Men visst, det jag gjort eller har i min design det kan jag. Men jag lärde mig den svåra vägen och lär mig fortfarande.

Det är ingen som sitter här bredvid mig och säger hur jag ska göra eller peppar mig. Det gör jag själv. Jag har aldrig frågat någon hur man gör någonting. Just nu är det 2011 vi sitter i och google är vårt största sökmotor. Jag har googlat, provat mig fram, gjort fel tusentals gånger men jag har banne mig inte gett upp! Jag är sån, jag ger inte upp. Inte i första taget i alla fall.

Minst 80% av dem som frågar har inte försökt själv ens en gång utan förväntar sig ett svar i handen och pang så kan man det. Nej så är edet verkligen inte.. Kunskap är inget man köper. Att lära sig tar tid. Att utvecklas tar tid :)




Bilderna till vänster från när jag började - de till höger där jag är nu

Jag har utvecklats så otroligt mycket att det inte går att beskriva, det gör verkligen inte det

RSS 2.0