I'm gonna wipe you clean right off my hands




foto: jag modell: julia johansson

Sitter just nu på en lång lunchrast och inväntar Musikalpremiären som är 13.30
Dock känner jag lite mer nervositet till kvällens föreställning 18.30, trots att jag har väldigt lite till skillnad mot många andra. Men, att stå på scen hör inte till något jag är van vid eller trivs med, med andra ord. Det ska nog gå bra ändå tror jag

Bredvid ditt namn står ett namn till

Två självporträtt från ikväll
Sitter just nu och myser framför tv'n med min hängiga syster som jag råkat smitta ned..

Barfota fötter genom hela stan

pct'.-
Varje dag känner jag att den kommer närmare & närmare
Jag strosade runt i min skolavslutningsklänning här hemma ett tag igår och lyssnade på en massa härlig musik - åh vad längtan är skönt ibland. Samtidigt då så slog det mig att det är ynka tre veckor kvar tills jag får njuta av Turkiet i två veckor. Innan dess så händer det också en massa bra saker - som en tur till Göteborg
'
Glömde säga att lägenheten jag kikade på var ljus, fräsch och fantastisk - jättemysig. Där skulle jag trivas
Glädje flöder genom hela kroppen. Nu ska jag ta en dusch och sedan ta på mig något skönt och käka brunch, kärlek

Mamma

Alla som känner min mamma vet hur pratglad hon är. Hur trevlig, positiv och livsglad hon är
Hon är väldigt stöttande, kärleksfull, omtänksam och pålitlig. Hon är härlig, knasig, nyfiken och motiverad
Min mamma spelar en väldigt stor roll i mitt liv och dig är jag evigt tacksam att jag har

There's a million empty and there's one for real

foto: jag i bild: älskade julia
Min feber sitter kvar på samma grad och jag är tröttare än nånsin - trots det så åker jag och kikar på en lägenhet idag (inför gymnasiet.)
Vad har ni för er?

38.5 graders feber, öroninflammation & mängder av tekoppar

Känner att det slog till rejält passande till sista helgen hemma "ungefär" - innan skolavslutningen
Imorgon är tanken att kika på en lägenhet i Skellefteå, men Gud vet hur det blir med den saken
'
Fan (ursäkta ordvalet), men jag ville ju ha roligt denna helg
Nästa onsdag åker vi i alla fall till Göteborg - någon av er som kommer att vistas där då?

En bit mat & ut på äventyr

Jag, tillsammans med en vän, tar bussen iväg för lite kuligheter. Får se hur det går!

Pray to God, he hears you

foto: jag // modeller: selma & julia johansson

Our joyful moments were predicted

// två bilder på fina Emelie från i fredags

De hör vad vi tänker

Hemkommen från en riktigt trevlig helg med en massa fina människor. Ska precis gnugga ihop tre skoluppgifter jag har kvar innan sommarlovet och sedan tänkte jag göra om lite i bloggen. Ser så fruktansvärt trist ut
Förresten, vilken lättnad att jorden inte gick under va? Blev lite orolig pga vädret där ett tag
Har ni haft en fin helg?

Tar en tidig helg och en varm bussresa väntar



Joinar 96:orna i min skola till deras konfaläger, blir nog trevligt. Hoppas på härligt väder och att vi överlever lördagen

Har ni planer för denna helg? :)

Vilken av dessa bilder ska skrivas ut?

Ska sätta några bilder i ramar och en av dessa fyller en ram - 1 eller 2? Vill höra allas åsikter!

Låt det bli som i en film

(Två arkivbiler tills vidare)

Det slog mig just att det bara är två dagar tills jag får helg - så underbart. Vad sista tiden i skolan går fort nu? Eller ja, faktum är att hela nian hoppat med hästlängder. Hur som haver ska jag ta tag i en tvätt och packa inför 96:ornas konfaläger jag ska hänga med på - vilket betyder att jag är ledig på fredag och får hitta på en massa roligheter istället. Soft

Glasshäng i solen 140511

Fick lite bråttom när jag fick sån på denna igår



Expressen la upp ett klipp med mannen som berättar att Mayaindianderna hade fel - han påstår att jorden ska gå under redan på lördag av jordbävning och inte 2012. I hela USA har det satts upp plakat med texten "Judgment day - 21 May 2011." Jag hoppas att jag kan vara lugn och att denna gång är fel precis som alla andra & att den gamle mannen är lite snurrig - jag har ju en massa kvar att göra innan jag ska dö.
Har ni sett detta klipp?

So many bags you'd packed just to take him back

Helgens umgänge bestod bland annat av denna tös - har haft det underbart och det blev ett litet äventyr
Viker in årorna lite tidigare denna kväll i väntan på en lugnare vecka. Hoppas ni haft det bra i helgen, kärlek

Such that adorn our minds

I eftermiddag lever jag i solen med datan i knäet - pysslar med slutet på en novell & det är lite brådis
Det är torsdag idag vilket innebär att det är freaky friday imorgon. Vad sägs om det? Mycket skönt
Åker till min mor och tillbringar helgen där. Träffar även Julia då. Om vädret bjuder på något perfa så hoppas jag på fotografering.
Har ni några planer?

So many people gonna say that they want you

// myser ner mig framför kvällens inspelade glee - hoppas ni haft en fin torsdag!

Vi skulle kommit längre men vi räckte inte till

Foto: Jag
Modell: Julia Johansson
Tackar för vädret som levererade idag! Gud vad härligt
Har t.o.m tagit årets första dopp idag - vadå, jag? Gjorde jag verkligen det? Var inte så kallt som jag trodde om jag ska vara ärlig.
Fast å andra sidan tror jag att jag håller mig undan vattnet ett tag. Känns lite ostabilt att bli sjuk när vi snart ska utomlands.
Hur som haver - ska ta kameran och promenixa en sväng i kvällssolen
Hoppas ni haft en härlig dag i solen, vänner!

I alla drömmar var du ändå nära

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött 
,.'

Inventera dina minnen

Foto: Jag
I bild: Julia Johansson

Det verkar inte gå speciellt bra för mig


Undrar hur många gånger jag har nämnt att "nu ska jag börja uppdatera som vanligt igen"
Men detta fina väder som kommit tillbaka nu & sista grejerna i skolan tar väl den här tiden antar jag
För övrigt smider jag lite planer för två fotograferingar - to be continued

Det var han som ville kyssa mig

Tror inte att någon förstår hur mycket jag längtar efter att mysa ner mig i något eget - jag vill börja om, med dig
Suttit och kikat på lägenheter och fastnat i en massa inredningssidor & satt ihop ett litet kollage
Jag behöver verkligen något nytt nu. Tänk så enformigt allt blir efter flera år. Samma gnabb och visor varenda dag
Men på något konstigt vis tror jag att jag kommer att sakna det. Det här. Det vanliga

Känner ni ruuset

En favvistjej
Foto: Jag
Modell: Julia Johansson
'''
Fy tusan vad härligt att klockan kan bli såhär 18, 19, 20 och ändå har vi detta toppenväder - underbart
Jag ska njuta resten av kvällen & träffa en vän. Hoppas ni haft en minst lika fin Torsdag som jag! Kärlek

Hey, soul sister

Foto: Jag
Modell: Lillasyster

Allt ska vara lagom

Myspys med systeryster ++

Less, nyvaken, trött, och sjuk

Hemma idag och ska precis mysa ner mig med frulle & film
Var en sväng på stan i lördags och fick bl a med mig ett par fina, vita shorts från H&M's conscious collection - fick dock ingen bra bild så det får bli senare
Synd att kollektionen rök snabbt, fanns ett par riktigt fina plagg tycker jag. Har ni något därifrån?

Everyday I fight a war against the mirror

Söndagsmys & öroninflammation


Precis snört mina converse i tvätten och ska nu gräva ner mig i soffan framför en film med ansiktsmask och ett stort glas saft
- tillsammans med mina onda öron vill säga
RSS 2.0