Saturday night



* Jag älskar julen, bara ens julmusik får mig på bra humör
* Jag tycker att julhandla är hur mysigt som helst! För mig blir det om två veckor
* Jag är typ kär i mina vänner. Nej men jag skulle inte klara mig ensam. Inte en dag
* Om jag suttit vid datan inne hemma en hel dag brukar jag bli superspeedad sen. Bokstavligen
* Jag har dålig kontakt med min mamma efter hon flyttat. Anser jag. Jag mår dåligt över det
* Jag önskar ofta att vi har 8 dagar i en veckan istället för sju
* Jag borstar tänderna i duschen
* Jag vill till Nya Zeeland av alla ställen i världen
* När jag tänker på julhandla tänker jag tillbaka det året när Marie Picasso vann idol och "this moment" spelades ur högtalarna i radion resten av december det året

Någonstans där finns vår plats



Sitter konsant och lyssnar på min jullista som jag lyssnat på i kanske en vecka eller så...

Ska göra mig klar för att åka in till marknaden, sen ska jag vara med Michelle och klockan sju ska jag fota en tjej och hennes småsyskon. Imorgon är det julskyltning också, mysigt! Ni får ha en fin helg allesammans :)

Ny design! Tryck F5 för detaljer på plats



(gamla)

Sådär! Nu slipper vi den "repeterade" bakgrunden. Denna design är lite mer mot vinter också. Är inte riktigt klar än så jag kanske ändrar lite. Nu ska jag ner och äta med familjen. Sedan ska jag visa en liten kalender för nu innan jul över saker jag ska göra.

Sen är jag tillbaka för vanlig uppdatering igen. Det var ett tag sen ")

Det kan vara till imorgon, eller förevigt



foto: jag modell: michelle h

Bortsett från att min blogg är likt ett luftintag i en potatiskällare kan jag berätta att en ny design kommer komma upp. Då ska jag börja blogga igen. Ta tag i kommentarer osv vill säga.

Imorgon åker alla 9or till Lycksele för tannbergsmässan. Kolla på gymnasieskolan där. Jag funderade på det idag också. Jag vet nämligen inte om jag ska gå estet i Skellefteå eller Handels och admimisrations -programmet i Lycksele. Jag är fortfarande ute efter att bli fotograf så att säga. Men ja, sånt här är svårt men jag har ju et tag kvar på mig :)

Vad går ni/vill gå? :)

Meant to last forever



foto: jag modell: michelle

Rebecka



Till att börja med: Hej igen min övergivna blogg men trogna läsare!
Denna fina dam och hennes små bröder ska jag fota om ett tag också vill jag meddela. Awesome!

Nu ska jag ut och chilla med min lilla syster och hennes klasskompis. Ha det! ")

kollar igenom och svarar på kommentarer senare

Något man ser men aldrig når



Tar ett sådant innan jag åker iväg till mamma över helgen.

För övrigt så har jag planer för fotosession, två stycken. Nästa helg blir en i alla fall :) efter det och en hel del redigering så blir det början på en ny kodmall. Rubbet ska ändras!

Känns lite enformigt och har inte så mycket att blogga om så får se om jag drar ihop photoshop tips eller något sådant i helgen. Vad ska ni hitta på? :)

Just prayed to a God



modell: vän

Idag är jag inte som jag brukar, men som jag borde vara. Som alla borde vara, egentligen. Dels är jag ljup och känslig över förflutet, men sådan är jag. Jag har lätt för att dra ihop mig för en låt som påminner mig om gammalt fint som blev ingenting, som inte finns. Men jag är även lycklig, nöjd och tacksam. Lycklig för att jag tagit mig hit, genom en massa saker jag inte skulle klarat av om jag var den jag var förut. Nöjd för att jag är jag och tacksam över att det finns så fina människor, runt omkring mig. Jag har insett att mina vänner oftast har rätt. När man själv inte är den som sitter i situationen, ser man saken från utsidan.

Jag läste ett inlägg och insåg att jag har förändrats, väldigt mycket. Min mamma har ofta sagt till mig "det är inte lätt att vara tonåring, de flesta tjejer i din ålder går igenom samma saker som du". Jag har liksom aldrig funderat så mycket över det. Visst vet jag att alla har kärleksbekymmer osv. Men när jag gick i sjuan var jag liten, jag var svag. Jag hade riktigt dåligt självförtroende, trodde inte på mig själv någonstans och förstod inte min uppgift i livet.

Nu sitter jag här, detta var tre & två år sedan. Jag bytte umgänge och "tappade" mitt mod totalt i slutet av sexan. Jag vågade inte visa mig i badkläder, vågade inte visa vad jag kunde på idrotten, hatade hur jag såg ut, vågade ibland inte äta maten i matsalen, äta mig mätt etc. Jag har insett att det är så för de flesta. Några av er tänker säkert tillbaka, hur det var de där åren. När man tappat bort sig själv.

Som tur var löser sig sådant. Trots att det tar tid, trots att det är svårt.

Ett citat jag fick när jag gick konfirmation i åk 8 har lärt mig mycket, det har hjälpt mig.
Ett bra sätt att tänka, att gå efter. Att "skaka av, och kliva upp"

Kom ihåg att hur man än är, hur man än ser ut, är man lika mycket värd som alla andra.

Gul paprika är godare än grön



editing & på bild: jag foto: linnéa (bild i repris)

Nu drar jag på träning! Tänka bara uppdatera bloggen lite :)

Ångest och pluggdag





bilder sen jag och wilma (min äldsta syster, till vänster) var hos mamma förra helgen

Ångest och plugg är vad mina söndagar vanligtvis brukar bestå av. Jag tror att detta är första söndagen jag inte har söndasångest på länge. Nu ska jag snabbduscha och sedan iväg till linnéa.

Lördagen och söndagen åt vi kräftor, körde skoter, såg film och massa annat.
Idag vet jag faktiskt inte vad vi ska hitta på ")

Fryst rörelse


Det är inte lätt



När man inte har något att blogga om.. bara jag somhar sånna dagar. Jag vill men har inte den blekaste om vad jag ska skriva. Visst finns det bilder som jag inte visat men. Kunde gjort det ifall min dator inte hade kollapsat.

Imorgon åker jag 08.30 till skellefteå. Vi åker i en buss med bl a elever från vår skola. Jag ska iaf dit med anna, julia och ronja. Det blir bowling osv. Senare ska jag nog vara med fredrik så det händer nog inte så mkt i min blogg förrän fredag eftermiddag kanske :)

upd. eller vänta, kom just på det med tidsinställda inlägg ;) får se till att hinna göra ett..

Mikaela



(klicka för större format)

åh, inte lite söt du är min vän

Igår och idag var jag med denna lilla tös. Kom alltså hem till pappa igår. Ikväll ska jag nog in till Malå tror jag. Annars har jag inte så mycket att säga. Så ni får ha en fin tisda'kväll! :)
RSS 2.0