Jag är namnet som du har på armen - Veronica Maggio


Hon gör min kväll hon - den där fantastiska Veronica Maggio. Och Säkert! - hon är inte dum hon heller
Nej så underbart, jag slår mig ned i soffan med en tekopp, bok och film jag ska flexa mellan. Hoppas ni haft en fin Onsdag! Puss
[Track] [Track II] [Track III]

Take those dreams and make them all come true

Foto: Jag
Modell: Wilma

Före & efter redigering i Camera RAW


Vad har jag gjort?
- Ljusat upp bilden med "exponering & intensitet"
- Lagt på "svärta"
- Höjt temperaturen några grader varmare
'
Öppnat bilden vidare i Photoshop:
- Lagt på en ljus, genomskinlig ton under ögon och mellan brynen
- Klonat bort små fläckar, finnar
- Lagt på en genomskinlig övertoningskarta med färgerna lila och beige på 35 %
- Ändrat storlek som passa min blogg och slutligen lagt på skärpa
'
Låter mycket enklare och går snabbare än det verkar :)

Dom säger att dom bästa redan är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar

You were always there when I looked back

Foto: Jag
Modell: Wilma

Inspirationsbild jag tog idag

Åhå vad jag längtar till sommaren - strosa runt i solen i tunna, vita kläder med shorts och solbränd hy
Bada, äta en massa isglassar, mysa framför en eld en varm sommarkväll med fantastiska människor och må underbart

När tankar flyger iväg och man plötsligt vet hur man ska formulera sig

För att skriva av mig lite
+++
Vår väg innehåller inga perronger, du får inte ringa mig och säga att du väntar vid nästa. Skulle vilja säga att livet är en bok med en massa kapitel - något som hänt i ett kan inte hända i ett annat - bara för att känna mig säkrare på att inte uppleva samma saker igen, mot min vilja. Jag faller så lätt i dina ljusa ögon och fattar egentligen ingenting. Du dök ju upp från ingenstans. Jag skrämmer bort mig själv, du skulle ändå aldrig lyssna på mig. Jag undrar ifall det är jag eller du som saknar förmåga att förstå. Men jag har slutat att fråga mig själv varför det är så. Sättet du rör dig genom livet på får mig att förstå hur stark man ska vara. Jag vill säga sanningen till dig men det finns ingen. Jag ska sluta drömma, det ska jag faktiskt. Båten i min dröm kommer sjunka och alla kommer att dö. Jag vet att jag har en egen vilja men jag kan inte använda den, jag vet inte hur man gör. Jag betraktar mig själv från ett håll ingen annan kan nå - jag ska sluta drömma om en ouppnåbar framtid

Det är som att du tar avstånd men ändå är så nära

Klar med en skiss och undrar ifall ni tycker att den ska bli i helt i blyerts eller av Promarkers? :)
Tidigare bilder av Promarkers [Bild 1] [Bild 2]

Handmade necklace

Pysslade ihop ett halsband i förra veckan
5 svartafjädrar - kedja - läderbands stopp & ett lås - lätt som en plätt

Sometimes people put up walls. Not to keep people away, but to see who cares enough to tear those walls down

Foto: Jag
Modell: Julia Johansson
'
Hej på er igen! Tillbaka efter en fantastisk helg med lite omständigheter och sådant ni vet
Lovet har bjudit på en massa grillning, sol, fint häng och kärlek! Jag hoppas ni haft det underbart :)

Dreams, so far away from reality


Jag betraktar mig själv från ett håll som ingen annan kan nå - det blir så tyst här, jag är så tyst. Har du känt den där doften när du kommer hem till någon för första gången? Hemma hos dig så känner du inget - man gör inte det när man har vant sig. Jag känner inte den doften när jag möts av dig kängre. Doften jag känner av dig är lycka, det ger mig liv och jag behöver det. Jag är svagast av oss två - jag gav all min styrka för dig

Another turning point



Gud så mycket godis denna vecka handlar om - blir proppismätt av att se allt

edit: uppkopplingen här är väldigt seg, jag ska svara på så mycket jag kan

I got time while he got freedom



Hej på er! Blev ett hastigt beslut att vi skulle åka upp till fjälls en sväng idag för att åka hem imorgon - och vilket väder denna Fredag bjöd på måste jag säga! När vi kom hit chillade jag och syster i solen med godaste glassen i världen. Sen har vi bara tagit det lugnt och spelat lite Wii och så ikväll. Perfekt.

Hoppas ni haft det lika varmt och härligt idag ni också!

Sending me into yearning

Grillen är tänd och jag mår toppenbra känner jag. Skönt att allt kan kännas så lätt ibland!
Hoppas er dag bjudit på godheter, puss & tack för allt fint ni säger!

"You'll be a pop star, All you have to change is everything you are"

Två favoriter
Foto: Jag
Modell: Julia Johansson

Between the lines of fear and blame

Foto: Jag
Modell: Julia Johansson

Jag är så fruktansvärt less

// tror att jag tillbringar min kväll under dessa

Pray to God, he hears you

Foto: Jag
I bild: Selma & Julia Johansson ♥

She smiles politely back at you - you stare politely right on through

My cup of tea


"Hur får du så fint ljus i dina bilder?" brukar många fråga "- redigerar du dit det eller hur får du till det så?"
Jag gör inget speciellt skulle jag vilja säga.
Men fotar jag inomhus som bilderna ovan till exempel - då är fönsterljus en bra grej. Dagsljuset blir väldigt mjukt och fint genom fönstret. Lite drömmande ljus sådär.
Handlar det om utomhus skulle jag vilja ge "2 nej 2 ja." Blixt i dagsljus & reflexskärm i solen - "nej." Molnigt dagsljus och solljus silat i transparent reflexskärm "ja."
'
Mycket finare med ett mjukt ljus på en modell eller annat motiv än hög exponering och skarpa skuggor
Detta enligt vad jag föredrar och använder mig av då :)

"Behind The Scenes"


Hur det såg ut när vi tog {dessa} bilder. Gud så det blåste och vädret ville inte bestämma sig alls. 3 minuter sol 3 minuter molnigt.
Men det blev ju rätt fint ändå & roligt hade vi.
Tusen tack för all respons - ni är så snälla! Ska strax svara på några frågor i ett inlägg
'

Selma & Julia

Dansa nu, gör det du - som jag

Foto: Jag

Våra brister gör oss till människor, drömmar för oss vidare

Foto: Jag

Jag älskar att jag älskar att känna doften av dig

Foto: Jag Modell: Julia Johansson
Jag tar Godnatt med denna bild & tackar för så snälla och fina kommentarer av er - Det gör mig ännu lyckligare än vad jag är ikväll

Två bilder från helgens häng

Vi skulle kommit längre, men vi räckte inte till

Foto: Jag
I bild: Julia Johansson

Har rätt många bilder från denna session, som ni kanske ser
Just nu är jag inte hemma, men förberedde två inlägg till ikväll! Hoppas ni har det trevligt :)

Heavenly brownies

Bakade precis Brownies med min lillasyster - eller sanningen är väl att hon bakade och jag hade med en hjälpande hand
Ljuvligt mellanmål en dag som denna..

Hans liv var ett rop på hjälp, fast på ett språk som ingen förstod

Foto: Jag

Vad var det som hände, alldeles nyss?

Foto & i bild: Jag

Ingenting hände men allting kom till ett slut

Fina Julia ♥
Foto: Jag
Nu hade jag tänkte duscha och ge mig ut en sväng - Vad har ni för er idag?

My breakfast

They try to get you thinking that they really care

Foto: Jag
Modell: Julia Johansson
160411

Nu har jag ändrat storlek och försöker få lite fix på menyn. Dock så tror jag att headern inte kommer sitta så länge. Men den duger tills vidare.
Hur som haver - Godmorgon på er!
Någon mer än mig som känner en större lycka över lovet? Gud så skönt att vakna och bara njuta av livet

Selma & Julia Del I





foto:
jag
ass: syster
i bild: Selma & Julia Johansson

Några av en massa bilder från idag. Skulle vilja avslöja mina funderingar här lite..
Har en massa bilder jag vill visa upp - men det blir inte bra med så liten storlek (620 pixlar;) som jag har. Så jag funderar starkt på att göra om min blogg lite - framförallt större. Detta gör ju dels så att alla gamla bilder kommer synas i samma storlek och det kommer se lite knasigt ut. Men det får det göra.

Så ni får ha det fint tills vidare - då återkommer jag med nya, roliga saker. Kram
(Troligtvis till veckan; Måndag/Tisdag)

Det är en så vacker känsla som sprider sig genom kroppen när du lutar ditt huvud mot min hals och säger att jag luktar gott - jag dör lite inombords



God mat direkt från hotellet står på bordet! Ikväll vankas spa och min fina familj står för umgänget - mysis

Godermorgon kära Fredag



Tänkte visa min charmigaste sida idag, dagen till ära eftersom att det är Fredag och vi får Påsklov - så underbart

Mindre underbart skulle kunna vara att jag glömde att vi hade sovmorgon idag. Istället chillar jag i väntan på musik- och bildlektion, riktigt skönt. Efter skolan åker jag förresten till min mor - blir bl a en kväll med spa och ska även träffa Julia. Fotografering och sånt mys denna helg alltså. Hur som haver - ha en fin Fredag allihopa!

Do you dare? Do you?

Där fick jag dig allt på bild - din lilla rackare, du får inte vara på köksbordet

Ta mig till kärlek, ta mig till dans - ge mig något som tar mig någonstans

(direktlänk till inlägget)
Lagomt fula Torsdagsbilder som jag skulle vilja säga att jag bjuder på

New in

En halsring som landade i min brevlåda för ett tag sedan - inte helt rättvisa bilder men charmig är den

Grattis till världens bästa Julle

1995:
- VM i friidrott hålls i Sverige
- I Stockholm snöade det så sent som 14 maj
- Disney släppte Toy Story i samarbete med Pixar
- Tv1000 sänder första svenka dokusåpan
- Finland, Sverige och Österrike blir medlemmar av EU
- Windows 95 lanseras av Microsoft
- GB började med "hallonsplitt"
Men så föddes även en väldigt vacker vän
Grattis hjärtat - jag älskar dig

So many people gonna say that they want you

"Jag är idealisk och fulländad" men du är ändå så himla svår att motstå

Godmorgon! Jag tänkte börja denna dag med ett glas juice, mormors limpa och fräscha upp mitt rum
Vad har ni för er denna lördag?

Om du kan drömma det, kan du bli det

´
Nej vet ni vad? Nu går jag och lägger mig - halsen gör mig vansinnig. En varm, kopp te med honung och en piggelin under täcket. Antingen vankas film eller hockey, det avgör pappa tror jag? Fred ut!

Några saker du inte visste om mig

- Om vart som helst skulle jag åka till Australien som utlandsresa - så vansinnigt vackert
- Jag skulle vilja fotografera gatubarn - fruktansvärt hemst men väldigt vackert på det viset
- Jag inspireras av väldigt konstiga saker skulle jag vilja säga - som indianer, doften av havet & tropiska nattbilder
- Någon miljö jag verkligen skulle vilja vistas i är Nya Zeelands - helt otroligt hur det ser ut

Ingen kan ha det bra om ingen annan har det sämre

´
Denna musikvideo är väldigt fin faktiskt
Får lite dåligt samvete när jag tänker på hur jobbigt de faktiskt har det i Japan just nu - så bra vi har det egentligen
Med tanke på detta tänkte jag lägga ut "några saker ni inte visste om mig" lite senare, har lite med detta att göra

Ni är för bra för att det ska vara sant

(randombild från idag)
´
Kan ni tänka er hur glad man blir när någon frågar om att få låna ens bilder? Söta Johanna frågade om hon fick spara två bilder endast i hennes dator till inspiration. Åh, så glad jag blir
´
Snälla Moa skrev till mig på facebook och frågade hur det var med förkylningen. Och hur många kommentarer som helst jag får av er som lyder "hoppas du blir frisk snart, krya på dig"
´
Fy vad ni är snälla, det gör mig jätteglad, kärlek

No one spoke, but we both listened

foto: jag

Du ser saker och du säger: "Varför?" Men jag drömmer saker som aldrig var, och jag säger, "Varför inte?"

Han lägger drömmar i fickorna

foto: jag

Less, nyvaken, trött, och sjuk

-
Hemma från skolan i feber och förkylning - inte kul alls
Tog en dusch för att fräsha upp mig och blev då sugen på att fota, så jag gjorde det. Visar er senare!

Du förlät min idioti, vi var en enhet, vi var singular

-
Mina söndagar ser oftast lika dana ut har jag fått klart för mig. Dock så har ju Solsidan slutat så söndagar blir jobbigare än vanligt nu. Men ikväll är det 2 av 4 avsnittet av "Stockholm-Båstad", är det någon av er som sett det? Det är faktiskt rätt bra skulle jag vilja säga - det duger som söndagsunderhållning. Min syster visade mig det för någon dag sedan, kika vettja!

Dom säger att dom bästa redan är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar här

++
I början av året var jag frusen till botten, det var tungt att gå. I Mars föll min ångest som knytigt sig längst min ryggrad. Jag ville be dig ta min hand, vi ska åt samma håll du & jag. Jag blir lurad varje gång av mina egna inbillningar jag tror är en orsak till vårt stillastående nuläge. Om jag bara fann ett ord som stod för vägen till enkelhet och hitta en roll. Jag har slutat att drömma, du var min dröm

Jag vill bara explodera, lite till och lite mera


Det blev lite kissekatt-bilder här nu eftersom jag inte har så mycket att erbjuda, tyvärr

Idag var jag en runda på stan med mina systrar, mamma & min "låtsaspappa." Har lite knepigt i ryggen så jag tänkte lägga mig i soffan med en bok i väntan på film och massa mys med familjen. Vad har ni gjort idag?

I love the way you laugh

RSS 2.0