till värmen

Hej folks! Jag har precis åkt iväg mot Umeå för att senare ikväll sätta mitt arsle på flyget mot Turkiet
Spenderar två veckor där med (halva) min kära familj där jag ska njuta av värmen, god mat & dryck
Kommer då senare hem med en massa bilder och har även under min semester, förhoppningsvis, smidit planer för en ny design
Under tiden får ni ha det så himla bra & jag hoppas att Sverige bjuder på härligt väder också. Kram på er ♥

låt det bli som i en film

Auspicium from Vallinder Carmhagen on Vimeo.

 

Mer exakt ska jag uttala mig och säga att detta är något av det vackraste jag sett

Ta er en minut och titta på denna film - med mina ord är den helt fantastisk


Filmen är gjord av Oskar Vallinder och Jonas Carmhagen m. assister. Hittade den på Rebeccas blogg och kände att jag var tvungen att visa er. Nu ska jag inte skriva mer utan låta er titta!

 

jag har fallit halvvägs genom jorden, för dig

Godkväll fina ni!
Hade bjudit på en bild av lite nya plagg ifall det inte varit så att min kamera är trasig eller utan ström (osäker på vilket.)
Min laddare har även flytt sin kos så jag måste införskaffa en ny imorgon.
Hur som haver ska jag ny slå mig ned i soffan framför en film med nachochirre och salsasås i väntan på bättre humör och väder.
Hoppas ni har det bra allesammans! En massa kärlek från mig till er för allt fint ni sänder ♥

är det nu, nu som det tar slut?


"Ingenting jag säger spelar längre någon roll"
"Letar efter något att säga som kan ändra allt, något mer än det är redan sagt"

cruel Ray-Ban?

Sugen på ett par snusäkta Ray-Ban brillor värde tusenlappar? Det är jag! Hur snygga? Finner inte ens ord



Hade vägarna förbi denna grymma kille när jag både lade märke till tävlingen och hans magiska bilder - kika!
Tävlingen handlar om ett par RayBan wayfarers i unisex modell från 80-talet - helt sjukt snygga dessutom.
Klicka in på {denna länk} ni också för enkla tävlingsregler

freaky friday



todays - ph: jag

Hej på er! Sitter just nu och kikar igenom H&M magazine med ett glas flädersaft
Jag är på hur bra humör som helst idag - allt känns så enkelt helt plötsligt. Dels är allt klart ang. mina jobb efter att jag kommer hem från Turkiet. Så det känns super!
Nu ska jag fortsätta kvällen med att göra en massa högar av kläder och imorgon blir det mys med mina fina nior - sedan får vi se vad Lördagen bjuder på. Adíos!

before i go to sleep, I imagine you're by my side

Dessa bilder är verkligen härliga på sitt vis tycker jag - eller är det kanske för att jag lyssnar på rätt låt?

Imorgon åker jag i alla fall en sväng till Skellefteå med min lilla lista över saker jag behöver innan Turkiet. Så nu är det dags att sussa tycker jag. Kikar ut genom fönstret och möter en röd, brinnande himmel längst sjön som bara finns mellan juni-september. Nu är det verkligen sommarlov känner jag..

meringues

Tanken var att jag skulle en sväng på stan idag för att inhandla skor och diverse till utlandsresan till veckan.
Dock missade jag bussen på morgonen så jag åker imorgon istället, (ifall jag hinner med bussen vill säga.)
Jag satt då istället igång och gräddade maränger i choklad, vanilj och blåbärs smak. Goodis..


I wonder how they sleep at night


Först när jag läste lapparna på mina rosor från mina fantastiska vänner kände jag den där klumpen i halsen
Jag tror dock att detta kommer bli riktigt bra ändå.
Gud, vad jag ska njuta av sommaren detta år.. Om en vecka åker jag utomlands också - allt känns fantastiskt

paper crane

Nu har jag hängt upp mina tranor i fönstret igen - visst är dem rätt vackra på något sätt?

such kind of wonderful days

{direktlänk till inlägget}
Hade aldrig kunnat föreställa mig att denna dag kunde bjuda på så många blandade känslor
Det känns så bra, skönt och fantastiskt att grundskolan är över - samtidigt som jag insett hur stor roll dessa personer har spelat för mig dessa tio år. Jag kommer verkligen att sakna er
Ni är helt underbara

ta min hand, & visa mig vägen

känns som vår kärlek kom på sne från början
precis som lutande tornet i Pisa
men tornet står där än idag
& här står du och här står jag

Inget är vackrare än att vakna upp där du är

Gårkvällen blev verkligen som jag skrev igår - ett äventyr. Den var fantastisk, rolig, intressant, skrämmande, hemsk, trevlig, vacker & härlig. Idag mår jag bättre än någonsin och kvällen spenderar jag framför en brasa med härliga människor
Hoppas ni haft en underbar helg hitills!

Det är kö från gatan upp till hallen

Tänkte smyga in med ett inlägg och hälsa er en riktigt trevlig fredag! Lyllos er som fått sommarlov också, själv väntar jag tills på måndag - gick det så här fort?
Idag åker jag till min käraste Julia här ovan, på andra äventyr. Tack för mig, ciao!

Nån kommer att ta din ungdoms år ifrån dig


Dessa bilder har visats tidigare - men tänkte svara på några frågor från samma inlägg

Vilken kamera anväder du? Canon EOS 1000D - och Canon EF 50mm f/1.8
Vem tar bilderna på dej? Det gör jag själv. I detta fall. Har hänt att någon annan knäppt någon bild på mig också.
Vart tar du dina bilder? Hemma. Denna gång i mitt rum.
Är det verkligen dina äkta ögon och inga linser? Självklart är det inga linser som sitter där! Dock är bilden tagen vid ett fönster så ljuset speglas i ögonen. Den är även redigerad med tillagd; Exponering, svärta och skärpa + övertoningsfilter så dem är snäppet grönare

From the moment I wake up


Två slumpade bilder från Göteborg

Idag har det varit lika fint och varmt ute som andra dar. Dock hade jag feber idag och har cyklat 2 mil på det. En aning stolt över mig själv faktiskt med tanke på febern och 30 grader värme i skuggan. Nu ska jag göra lite våfflor och äta ute med lillasyster - mums

Vi kan göra vad vi vill nu

Denna dag har varit otroligt härlig - jag har bara gjort härliga saker idag
Bortsett från en riktigt varm friidrottsdag mot ett samhälle intill så har jag badat, ätit grillspett, solat på bryggan med en fin vän samt avnjutit ljuvlig rabarbersaft, färska rabarber och mango. Senare på kvällen blev det en brännbollsmatch med min systers klass och efter det ett bad i kvällssolen med härliga människor.
Dagen kunde nästan inte blivit bättre
Fred ut mina vänner och hoppas ni haft en underbar dag. Nu ska jag sova en härlig sömn - för vad det är värt det

Vilken härlig dag

Har precis blivit klar med uteplatsen jag oljat idag. Jag har även njutit endel i solen - hela 25 grader i skuggan, i Norrland
Hemkommen från Göteborg med information om att det varit världens åskväder och tromber här så hade jag inga större förhoppningar på bra väder - men där ser man. Jag har till och med bränt mig lite på benen. Nog om det..

Nu tänkte jag duscha och sedan ta mitt pick och pack (kameratillbehör) och kila iväg till Linnéa. Jag funderar nämligen på att ta med henne på en fotosväng. Ha en fortsatt fin Tisdag!

Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen


Från solprommisen i Slottsskogen med fint häng - Lördagen den 4 Juni

Det ekar över hela staden

Street Photography II
Foto: Jag

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Street Photography
Foto: Jag
Hela serien hittar ni {här}

Everything I have is yours

Efter en 16 timmars lång tågresa och en underbar helg har jag nu kommit hem och satt mig till rätta. Turen till Göteborg med klassen var väldigt härlig med 25 graders värme varenda dag. Inte ett måln och knappt någon vind. Så underbart
Promenad i slottskogen, laserdome, kväll på Liseberg, shoppingturer och fina människor har gjort min helg fantastisk
Kommer att sakna er väldigt mycket, allihopa

Hej finisar. Sitter nu på tåget mot Göteborg och har det mysigt, vad gör ni?

010611
Hej finisar. Sitter på tåget mot Göteborg och har det mysigt, vad gör ni?
Någon av er som befinner sig i Götet under helgen, förresten?

+++ Snart 100 likes på facebook - gör mig glad och klicka här

En tredjedel av den jag var går hem

foto: jag modell: julia johansson
Musikalerna har gått hur bra som het och vi har haft jätteroligt, verkligen! Om någon ur min klass/paralellklass skulle läsa detta hoppas jag att ni känner er stolta - alla var så himla duktiga och ni är helt enkelt fantastiska.
Nu packar jag det sista och beger mig till busstationen för att möta upp klassen. Ikväll tar vi tåget mot Göteborg

Till er andra; Tack så hemskt mycket för fina ord
RSS 2.0