Vi skulle ångra att vi aldrig försökte

Ännu ett självporträtt



Heliga måndag, åh jag hatar måndagar..
Jag orkar aldrig kliva upp ur sängen. Undrar om det egentligen finns någon värre känsla än när alarmet ringer på morgonen? Känns verkligen inte så då i alla fall.

Ikväll har jag egentligen träning men jag pluggar istället, känns trist egentligen för innebandyn var några veckor sedan sist. Hur som haver, har ni haft en bra måndag? :)

And now you ain't around, baby I can't think





Gym, jacuzzi & bastu satt fint ikväll måste jag säga!

Jag (som verkligen inte tycker om coca-cola) provade coca-cola vanilla också, den var god konstigt nog.
Hur som helst har jag haft en riktigt kul och mysig lördag. Hoppas ni haft det också!

Kärlek är det som håller ihop oss människor


Just A Dream
- Sam Tsui & Christina Grimmie

Snart åker jag iväg på hotellet andra kvällen i rad. Spa & gym med min fina vän Anna :D
Senare ikväll blir det nog film eller något sådant. Hoppas ni får en trevlig lördag!

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden



foto: jag

Inte så stor blogglust från min sida just nu. Men jag kommer tillbaka inom kort med nytt roligt
kram på er

We're so fairytale it makes people sick

foto: jag

modell: mikaela

det gjorde ont men vi stod emot, det har vi alltid gjort - det kommer blir bra

~ åker & kikar på hockey, ni får ha en fin onsdagkväll!

While I'm wide awake he's no trouble sleeping

'Cause in your eyes I want to stay



foto & på bild: jag

A cup of chocolate




Sitter och dricker choklad i väntan på mat - hehe
Ikväll är det Anna & Jennifer kväll, blir nog toppen. Vi har inte umgåtts på ett tag så har en hel del att prata om. Blir nog lite film, mys och bara skitsnack! Ha det bananas allihopa :)

Some nice stuffs - modekungen


Allt från modekungen (- skorna)

Jag var bara en årstid för dig



Det är nog mer än en som läser detta och förstår hur det är, att ha skilda föräldrar


När jag var 6 år skilde mina föräldrar sig och min pappa bodde ca 1 mil ifrån min mamma och där jag går skola nu. Det var det värsta jag varit med om och jag tror det kommer vara det ett tag framöver också. De första 2 året var riktigt jobbiga men när jag blev äldre och förståndigare började jag inse att det var såhär det skulle se ut i fortsättningen, det fanns ingen återvändo helt enkelt. Min mamma hittade en ny och dem har en tjej på 4 år nu tillsammans.

I sommras flyttade min mamma 13 mil ifrån oss för hennes man hade jobb där och det blev lättast att bo där på heltid för honom & dom.

Detta har förändrat allting ännu en gång.. Jag bor hos min pappa 1 mil ifrån min skola nu alltså.
Sommarlovet gick och jag har åkt dit (i stort sett) varannan helg.

Det är något jag satt mig in i att måste leva med, att vara en "flyttkartong" som jag så fint kallar det. Men det är faktiskt så jag känner också. Man går liksom skola 5 dar, direkt efter skolan på fredagen hämtar pappa mig och min syster. Han kör halva vägen och där möter mamma oss och vi fortsätter resten av vägen. Jag sitter i en lägenhet fredag till söndag och gör i stort sett ingenting. Jag träffar min "andra familj" som är riktigt skönt med tanke på att vi ses ungefär varannan helg. Men när söndagkvällen kommer blir det samma visa igen. Mamma skjutsar oss halva vägen, min minsta syster sover och när hon vaknar så byter vi bil till pappas och hon blir ledsen över att vi åker igen.

Det här är så sjukt jobbigt,
det kommer tårar bara av att jag tänker på det. Jag har tid med mina vänner och tänka på annat än skolan 2 dagar varannan helg. Min pappa jobbar borta så han åker tidigt på morgonen och kommer hem ganska sent så han kan inte hämta mig och så jämt. Det innebär alltså att det blir 2-3 dagar jag umgås med vänner.

Jag vet inte vad jag ska göra åt det här. Det finns nog ingen lösning egentligen. Men det känns som att jag går av snart, jag orkar verkligen inte. Det är så.

Jag vill kunna anpassa mig för att träffa min "andra familj" så att säga. Jag vill träffa och umgås med dem jag håller nära som jag "inte ger tid till". Jag vill kunna hjälpa mina vänner när de mår dåligt. Jag vill kunna ta en dag som den kommer. Jag vill må bra

Där står ett namn till




(klickbara)

foto: linnéa
edit & på bild: jag

Jag sitter i skolan just nu och tittar på en massa fotosessioner utomlands..
kan det inte bara bli sommar och varmt nu. Jag ska fota sönder min kamera i Turkiet i sommar, åååååh

Klippor, hav, strand och sol.. kan det bli bättre

Såhär såg jag ut idag



Blus / vero moda Jeans / Pieces Skor / din sko Smycken / Indiska, gina tricot

Denna dag har varit riktigt seg och just nu vill jag egentligen bara sova. Men ska äta sedan fika gott med Linnéa. Skulle egentligen träna men båda mina träningsklädes-par är försvunna.. jaja intresseklubben antecknar..
Ha en great torsdag!

Favoriter på mina händer just nu!



En av dessa köpte jag när jag var hos min mamma, en har jag fått och resten kommer från stylebytyra.se



Indiska, ginatricot

Vi dansar tills allt tar slut

En illustration jag fick av flortunn.blogg.se på mig

Riktigt fin tycker jag. Kika gärna in hennes blogg [link]

Min sista dag innan skolan



foto: jag

Imorse vaknade jag av att jag hade himla ont i min nacke! Bad min syster titta och det är en stor bula längst upp på ryggraden. Gör så himla ont så jag vet inte vad!

Just nu sitter jag och tittar på Wallander - Indrivaren för lite tidsfördriv eller något sådant. :)
Funderar på lunch också. Vad hittar ni på idag? Någon som börjat skolan förresten?

First step to forever


foto: jag

Vad är kärlek egentligen?

I många bloggar har jag stött på denna "30-dagar inläggs grejen" med ett inlägg om "min dag, det här är jag, min bästa vän, osv" sen upptäckte jag inlägget "vad är kärlek"och insåg att det finns så himla mycket egentligen..

När jag tänker på kärlek tänker jag främst på min familj, mina nära, min familj, min katt etc. Det är kärlek för mig. Men det kan vara så mycket annat än en person eller ett djur också egentligen.

Det kan vara en relation, ett förhållande, en känsla eller kanske ett minne som påminner om kärlek. Man kan också skapa kärlek, ge kärlek, visa kärlek, se kärlek, förmedla kärlek, förlora kärlek, bygga upp kärlek och på flera andra sätt.

Jag tror att det finns en person menad till var och en. Det kanske låter konstigt men jag tror faktiskt det.
Störst av allt är kärleken, det kanske är svårast också?

You're like an .. I can't describe



Hej på er! Jag har inte skrivit på några dagar. Kan säga att jag haft annat att tänka på och umgåtts med fina istället. Man behöver sådant ibland :) Just nu sitter jag och läser ELLE-tidningen med en kopp te. Sen har jag riktigt mkycke verk i ryggen också. Men det är söndag, jag kan leva med det :)

Hoppas ert lov varit super!
Jag känner att det kommer bli skönt med skola faktiskt, är jag ensam om det?

Bananmilkshake med vanilj




Supersnabbt & supergott!
Vi hade i bananer, turkisk yoghurt, vaniljsocker och mjölk. Sedan in i mixen med det! Mmmumsigt

Nytt utseende i min blogg



Sådär! Nu slipper vi den där bakgrunden som ser olika ut för varenda dataskärm.. Men jag är inte riktigt klar än. Tänkte lägga lite bilder i menyn istället för bara text och sådär. Men vad tycker ni? Bättre eller sämre? :)

Jag träffade dig för första gången idag



simone, wilma, mikaela
foto: jag

Jag har suttit här i 20 minuter nu.. inget händer
Är så sur på allt (ber om ursäkt) så jag vet inte hur jag ska skriva.
Nej det är inte så allvarligt egentligen, om man tänker efter. Men vi (vårt innebandylag) hade sett framemot denna cup så himla länge! Det skulle bli så otroligt kul.. Sen hoppar flera av och det blir inget. Taskigt och dåligt.
Men sådant man får ta helt enkelt :)

Sen fick vi höra att våra tränare tänkte sluta, blir ju kul? Nej tvärtom, har inte lust att träna mer överhuvudtaget.
Nej denna dag sket sig helt. Året kunde börjat bra men icke sa nicke.

Nu hade jag tänkt mysa ner mig med lite gott i soffan med täcke och rubbet. Film vankas och jag ska må bra!
RSS 2.0