+ New babies

 
I fredags fick jag hem en ny, snygg sko från H&M. Tyvärr är mina vrister så sjukt höga och skon är inte så elastisk som jag hade hoppats på, inte ens lite faktiskt haha. Men jag har gått ut dem lite hemma och i skolan så det börjar bli bättre. Dock är mina stackars vrister rätt svullna efter en dag i skolan, men vad gör man inte för ett par skor? Det var de sista paret och jag har redan byggt upp en stark kärlek för dem så jag tänker inte söka ny ägare på ett tag. De gör sig om inte annat snygga på hyllan, hehe. Visst är de fina förresten??

Kom hem från skolan för ett tag sedan. Skönt tycker både jag och mina vrister. Ska ta en varm dusch nu och sedan se serier med finaste Viktor.

+ Days like this i want to drive away

Igår lyste solen och då mår jag alltid så himla bra! Slutade tidigt så jag åkte hem till Viktor som var ledig, vi gjorde fruktsallad och drack iste och så sjuuukt gott det var. Hade glömt hur iste smakar. Jag älskar iste och när vi åker utomlands (där det finns smaker av iste i mängder) ska jag leva på det varje dag. Kom precis att tänka på att vi har all inclusive, så jäkla underbart jag får alltså dricka hur mycket iste jag vill wiho. Insåg många saker nu när jag skrev det här inlägget, insåg även att det är rätt lång tid kvar när jag tittade ut genom fönstret och möttes av en meters djup snö. Var tvungen att kolla big day lite och det är alltså 123 dagar kvar tills vi åker. Kan någon snälla bara göra så att det blir sommar snart?!

+ Write it on the skyline

Outfit from this week/
Dress from Nelly trend, Jacket from Melba, Bag from KappAhl, Shoes from Dinsko, Leather gloves from Åhléns

+ Torsdagslunch


Bjussar på lite bilder från i förrgår. Hade sovmorgon till efter två då så jag passade på att gå på stan och luncha med bästa Mimmi! 
 
Igårkväll landade jag och Viktor hemma hos mamma, Marcus och min lillasyster Frida. Idag har vi bara tagit det lugnt och på en stund ska jag ut och övningsköra. Trevlig helg på er!
 
Hade tänkt sätta mig ned och svara på frågestunden till veckan - så om ni har någonting att fråga så passa på att göra det [här]

+ The perfect jeans

Här om veckan köpte jag de snyggaste jeansen någonsin, på gina tricot. Invigde dem först i förrgår och fasen vad snygga dom är!! De har dragkedjor längst ned på benen och på framsida lår. Dem sitter helt perf och jag hoppas att färg och form håller i en evighet. Ah, dör jeansdöden.

+ Jewelry box

Nytt, fint, och himla praktiskt skrin till mina smycken. Där ligger dom bra! Från Jysk!
 
Är precis hemkommen från världens längsta dag i skolan. Har längtat hela dagen efter att få komma hem till lägenheten, ta på pyjamas och bädda ner mig i soffan under täcket framför serie med pojkvän - så det ska jag göra nu! 

+ With black stripes

Today's details/ Top from H&M, Jeans from Nelly.com, Shoes from Bikbok
 
Tisdag idag. Tisdag med randig tröja, vita jeans och nya pjucks. Tisdag med lax i ugn och spenatsås. Åh jag älskar spenatsås. Kan typ äta en 10 litershink och ändå inte bli less. Dock rätt mätt kanske men det är ju en annan femma. Sen är det ju även fettisdag idag. Men jag är inte så förtjust i semlor så jag kan ju äta spenatsås och lax istället. Det blir gott. Sen ska jag göra något gott kvällsmål. Är så jäkla sugen på frukt, bär och choklad så det lär bli något i den stilen! 

Hoppas ni får en fortsatt fin fettisdag! 

+ Ask me something!

 
Vi kör en liten frågestund tycker jag! Det var sjukt längesedan jag hade det, jag kanske gick i åttan tror jag? Snart fyra år sedan? Då är det ju verkligen på tiden! Låt mig få veta vad ni har på hjärtat. Vi kör tills jag säger stopp, så tills dess, kör hårt!

+ Beauty favs

 
Trots att min blogg inte direkt är någon skönhetsblogg så hade jag tänkt tipsa er om några utav mina favvisar i sminkväskan. Here we go..
 
 OLIV Moisture mask - Älskar alla produkter från OLIV-serien som jag testat. Har denna, en rengöringsmousse och rengöringsservetter som jag använder dagligen. Detta är en ansiktsmask som återfuktar huden. 

MAKE UP STORE Aqua cooling powder - Denna är så jäkla underbar. Det är ett transparent puder som appliceras på huden efter en dagkräm för att ge huden en fräsch och återfuktande känsla. Det är sjukt coolt för det känns som att man drar över en blöt borste över huden men i själva verket är det pudret som är så pass kylande att det känns fuktigt.
 
ESSIE Grow stronger - En ganska ny men trogen vän hos mig. Perfekt för mina naglar som lätt går av och inte är starka alls. Har använt denna två gånger och jag märker redan en stor skillnad! Använder det som bas under ett vanligt lack eller bara för sig. 
 
ISA DORA Bronzing powder brush - Bästa borsten i min sminkväska. Jättebra kvalité! Använder både till löst och kompakt puder.
 
MAKE UP STORE Microshadow "muffin" - En av Make Up Store's alla bra ögonskuggor! Ser lite rosa ut på bilden men den är mer åt det vita hållet. Även denna använder jag varje dag. Jag använder den både på och under ögonen för att se lite piggare ut!
 
ILLAMASQUA Cream Pigment - Denna följde med i månadens glossybox och jag är inte alls besviken, tvärt om! Jag har bara använt den som rouge än så länge men den ska fungera lika bra som bas för ögonskugga och på läpparna.
 
Lite tips från mig en söndag som denna! Nu ska jag bädda ned mig under min pälspläd i soffan och glo på serier med pojkvän. Ha en bra dag!

+ Good morning saturday

 
Godmorgon, eller snarare god dag vid den här tiden.. 
Vaknade imorse efter första natten utan min pojkvän bredvid på ett halvår. Faan ett halvår är lång tid kände jag igår. Förut när vi hade distans så var jag ändå rätt van + nykär och dååå tyckte jag att det var svårt att vara utan honom. Nu var det som att jag var ensam på en öde ö i 10 år. Jaja jag överlevde i alla fall även om jag ett tag inte trodde att jag skulle göra det.. 

Nu på morgonen har jag ätit god yoghurt med blåbär i (yum), läst lite ur fyrvaktaren av Camilla Läckberg och även ringt och grattat min 7-åriga lillasyster på födelsedagen.
 
Idag lyser solen. Jag ska ta en låång dusch och sedan gå en liten promme ute i vinterkylan eller åka in till stan för att få tiden att gå fortare. Om någon timma kommer Viktor hem, wiho. 

Trevlig helg peeps!

+ Details of today

+ Grand Prix Collection

Illus ritade av mig
 
Ni har säkert sett ginatricots senaste kollektion "Grand Prix" som innehåller ridkläder - till och med schabrak. Där tycker jag att det gick lite för långt om ni frågar mig haha. Visst var det en hel del fina prylar men det mesta var nog bara sådant jag skulle använda om jag var hästintresserad. Däremot tyckte jag att dessa jackor var riktigt snygga. Skulle inte tacka nej till att äga någon av dem i vår. Hade gärna skippat hästmärket där på armen dock, men annars tycker jag att de var riktigt fina!

+ Around my wrist today

Detaljer från idag! Kryper ner i soffan med familjen framför film ikväll och imorgon stiger jag upp för att övningsköra innan jobb. Öppnade precis min glossybox som anlänt och tänkte visa er vad den innehöll lite senare.. Trevlig helg!
RSS 2.0