+ Coconut, cream and a touch of gold

Lite beige och lite svart, lite glitter och lite guld, lite utlandsdoftande bodyscrub och ett par nya klackar till solbrända ben i sommar. Har fyndat som tusan i Januari och det känns både bra och dåligt faktiskt haha. Har ju spara en heel del samtidigt som man bara "är tvungen" att köpa det där superfina för den där lilla slanten. Idag beställde även bästa mamma ett par vinterpjucks som ska värma mina frusna fötter. Efter detta ska jag ta en rejäl paus och spara pengar till vår och sommarkläder!

Ikväll har Viktor och jag åkt runt och kikat på gym i staden, är så jäkla sugen på att börja igen. Väl hemma i lägenheten gjorde vi en nyttigare variant av toast som vi käkade framför serie i soffan. Nu ska jag packa väskan inför en jobbarhelg, vad ska ni göra i helgen?

+ I love kiwi

 
Godkväll alla damer, herrar och hens där ute!
Har precis duschat och gjort fina naglar (för en ovanlighetens skull) haha, naglarna alltså, duschar gör jag varje dag jag lovar.
Har tagit på mig pyjamasbyxa och pyjamaslinne och sitter nedkrypen under min nya gofilt i päls som jag älskar. Väntar på att Mia på Grötö ska börja, har längtat så mycket efter henne!! Med mig har jag pojkvän och en skål turkisk yoghurt med kiwi och granatäppelkärnor - det är så jäkla gott!! Åt kiwi för första gången på flera år här om dagen, hade glömt hur gott det egentligen är! När jag var liten hatade jag det för det kliar på tungan som fan. Men inte med turkisk yoghurt till..♥
 
Nu är det slutpratat för min del och dags för Mia, trevlig kväll!

+ "Afterschool" with friends

 

+ With golden details

Här om veckan gjorde jag mitt livs bästa fynd!! Denna döläckra jacka från ginatricot, 999 SEK var alltså nedsänkt till 99 spänn. Jag som hade tänkt köpa den när den var nyinkommen för tusenlappen. Kort och gott - bästa köpet någonsin!
 
Söndag idag och jag ska bara ta det lugnt, i soffan, under täcket, framför serie, i min nya pyjamas, med min pojkvän. Har städat lite i lägenheten och nu vankas god brunch bestående av äggröra och bacon och ett glas yoghurt med bär. Ha en bra dag kära ni!

+ Thursday morning

Idag har jag sovmogn till 11:40 men jag vaknade innan åtta för att jag och Julia skulle anmäla företaget till UF-mässan. Efter detta gjorde jag frulle - turkisk yoghurt med gigantiska blåbär, solroskärnor och havregryn. Sitter och äter det nu framför ett avsnitt av "Mia på Grötö" som jag faktiskt redan sett hehe, jag älskar Mia Skäringer, hon är så jäkla go och glad! Hon gör vilken dag som helst bra. 

Ja, tack Mia för en bra morgon, nu ska jag göra mig klar för några timmar i skolan! Ha en fin torsdag!

+ Slip in to something soft and cosy

Igår inne på ginatricot hittade jag ett nytt, fint, sött, mysigt, underbart och skönt pyjamas-set! Har länge velat ha ett fint pyjamas-set, det är så jäkla lyxigt på något sätt!! Har bott i detta efter skolan och nu ska jag somna i det också i världens mysigaste famn, lyxigt var det ja! G'night!

+ News - in my makeup bag

Foundation - vanilla, Eyeshadow - muffin, Aqua cooling powder, Peeling mask
 
Ikväll har jag bockat av en hel del plugg och jag antar att morgondagen kommer att se ut ungefär likadant när det är rätt mycket som ska inlämnas denna vecka. Har i alla fall tröstshoppat lite nu efter att jag blivit lite friskare och tagit mig ut ur lägenheten. Bland annat detta ovan. Har även köpt en parfym på H&M's rea för femtiolappen med en bodymist som går i samma doft för en tjuga. Det har blivit endel skönhetsprodukter den senaste tiden känner jag. Nu väntar jag bara in senaste Glossybox sen får det vara bra för ett tag tror jag. Hur ska man hinna använda allt?
 
När jag fyllde på med dessa nya godingar igår insåg jag att jag har fyra foundations från Make up Store med en lite pruttskvätt kvar - liggandes i min sminkväska. FYRA?!  Inte konstigt att min sminkväska väger 5 kg+. 
Har säkerligen en och en annan kräm, peeling, mascara eller skugga som ligger där och ruttnar, snart fyllda 100 vårar. Dags att rensa snart misstänker jag..

+ Yummy things

Här om dagen hittade jag min nya favoriträtt - bananpannkakor. Suupergott och nyttigt! Rörde ihop banan, ägg, grädde, salt och kanel till en plättsmet och gräddade i stekpanna som vanliga plättar eller som andra säger, pannkakor. Serverade tillsammans med hallon och vispad grädde. En annan ny favorit är drycken Celsius. Det är alltså en "läsk" men sockerfri och helt utan kolhydrater. Finns i flera olika smaker men än så länge är denna min favvis, citron/lime.
 
Hade tänkt publicera detta för flera timmar sedan men photoshop slutade fungera så jag satt mig och installerade testversionen av CS6 och jäklar vad knasigt det kändes med helt nya funktioner och ombytta platser på saker och ting - speciellt i Camera RAW som det heter där jag förarbetar mina bilder. Men jag kan absolut inte klaga. Har suttit och kikat runt lite och det ser jättebra ut! Nu ska jag mysa ner mig i onepiece med pojkvännen framför film. Har legat sjuk sedan i torsdags och idag har jag knappt någon röst alls. Som tur är har jag Viktor, mamma och lilla Frida som sköter om mig. ♥ 

+ My latest purchase

Cap from Carlings, Leather pants from H&M, Necklace from Bikbok
 
Några utav mina senaste inköp vid klädfronten. Har suktat efter brallorna ett bra tag och innan dess har jag haft en hel del andra "läderbyxor" i kikaren men jag har, tro det eller ej, lyckats hålla mig tills jag hittade de perfekta. Det fick bli dessa tillslut. De är verkligen hur sköna som helst! Känns verkligen inte att de är så tighta som de faktiskt är när man har på sig dem! Nog om mina nya byxor..
 
Idag har jag och Viktor varit ute på skotertur med fem vänner vilket var sjukt härligt! Vi åkte iväg några mil till en stuga ute i skogen där vi eldade, lagade mat och hade det bra! Ikväll har vi ätit middag och spelat spel hemma hos Viktors familj som har några släktingar på besök. Har haft en riktigt trevlig kväll och nu tänkte vi avrunda med lite seriehäng i soffan. Sov gott!

+ Där stranden är min säng

Hej på er! Tänkte först och främst kika in för att önska er ett gott nytt år! Jag tycker att det känns jättebra med ett nytt år, lika skönt som alltid. Det är som en lättnad på något vis. För mig kunde inte 2013 börjat bättre. Under dagen satt jag, pojkvän, lillasyster, pappa och hans tjej och kikade runt på utlandsresor. Det tog inte lång tid därför att pappa och Erika redan spanat in ett jättefint hotell i Kemer, Turkiet, och vi bestämde oss för att dit, dit ska vi. Jag som älskar Turkiet, jag tror jag längtar ihjäl mig! Två veckor med all inclusive under solen med bad, sand mellan tårna och iskalla drinkar tillsammans med några av de underbaraste människorna i mitt liv. Kan det bli bättre?
 
Efter det gjorde vi oss klara för nyårsfirande. Vi åt middag hos några vänner till min pojkväns familj och sedan for vi vidare för att skåla in det nya året tillsammans med en massa goa peeps! 
 
Låt oss nu göra 2013 till det bästa året någonsin!!
RSS 2.0